Saturday, March 31, 2012

Apa yang anda perlu tahu sebelum laburkan wang anda pada seseorang untuk berniaga

Apa yang anda perlu tahu sebelum laburkan wang anda pada seseorang untuk berniaga

Adakah anda punyai banyak wang simpanan dan berhasrat mahu menggunakannya dalam pelaburan perniagaan?. Jika anda sebelum ini seorang yan...

Thursday, March 29, 2012

Bagaimana kurangkan berat badan dengan minum air !

Bagaimana kurangkan berat badan dengan minum air !

Kajian dijalankan pada dua subjek yang diberikan makanan berkalori rendah untuk dimakan. Seorang dikehendaki minum air sebanyak 2 gelas...

Wednesday, March 28, 2012

Teknik ikut imam di saat akhir dalam masjid yang besar

Teknik ikut imam di saat akhir dalam masjid yang besar

Masjid-masjid di negara kita sekarang ini semuanya besar-besar belaka. Tambahan pula jika kita tinggal di bandar-bandar besar. Masjid Shah A...
Bagaimana Robert Kiyosaki memahami erti fokus ketika belajar membunuh

Bagaimana Robert Kiyosaki memahami erti fokus ketika belajar membunuh

Saya sering jumpa tertulis dalam buku motivasi tentang pentingnya fokus jika seseorang itu mahu berjaya. Ramai juga orang-orang tua yang...

Tuesday, March 27, 2012

Sekolah Rendah Stowell, Bukit Mertajam

Sekolah Rendah Stowell, Bukit Mertajam

Stowell School Bukit mertajam. Logonya masih sama macam dulu jugak. Aku mula belajar di sebuah Tadika yang diadakan di Balai Raya berh...
Teknik keluar awal selepas beri salam selesai solat berjemaah

Teknik keluar awal selepas beri salam selesai solat berjemaah

Pernahkah anda solat berjemaah di Masjid atau di Surau. Atau anda biasanya hanya bersolat bersendirian dirumah. Kalaui anda tak pernah solat...
Gambaran Donald Trump tentang orang yang mahu berjaya tapi tiada sikap mahu berjaya

Gambaran Donald Trump tentang orang yang mahu berjaya tapi tiada sikap mahu berjaya

Kalau kita tanya sesiapa saja yang kita jumpa samada dia mahu berjaya dalam hidup atau tidak, jawapannya sudah pasti, 'YA'. Semua or...

Monday, March 26, 2012

7 langkah menghasilkan rumah yang sihat

7 langkah menghasilkan rumah yang sihat

Jika pemakanan yang baik serta senaman dapat mempastikan tubuh badan kita sihat, keadaan rumah kita juga sebenarnya mempunyai kesan besa...

Sunday, March 25, 2012

Makan cendol BM lagi...

Makan cendol BM lagi...

Cuti sekolah bawa family balik kampung. Macam biasa bila balik kampung kalau tak singgah kat Bukit Mertajam untuk pekena cendol BM memang ...

Saturday, March 24, 2012

Tandas awam paling mahal pernah dibina di Scotland

Tandas awam paling mahal pernah dibina di Scotland

Tandas awam berharga 50,000 pound dibina di sebuah pulau terpencil Pulau Handa. Pulau itu tidak ada penghuni. Tandas diperbuat daripada ...
Tangkap gambar pemandangan dengan adjust WB

Tangkap gambar pemandangan dengan adjust WB

Minggu lepas aku dengan keluarga sempat bermalam di Bukit Fraser, Pahang. Kami pergi hari selasa petang. Sampai atas bukit tu hari dah na...

Friday, March 23, 2012

Kebaikan anai-anai pada alam sekitar

Kebaikan anai-anai pada alam sekitar

Ada orang yang menamakan anai-anai sebagai 'white ants' atau dalam bahasa Malaysia semut putih. Sebelum ini ada saya tuliskan di...
Debat Ahlussunnah 'vs' Salafi Wahabi

Debat Ahlussunnah 'vs' Salafi Wahabi

Muhammad Naasiruddeen al-Albani   Dialog Al Bani Vs Al Buthi Dewasa ini perkembangan ilmu hadits di dunia akademis mencapai fase yang...

Thursday, March 22, 2012

Apa kelebihan wanita rendah berbanding wanita tinggi dalam hubungan kelamin?

Apa kelebihan wanita rendah berbanding wanita tinggi dalam hubungan kelamin?

Sebagai seorang lelaki wanita jenis mana yang anda suka, adakah jenis yang tinggi lampai atau jenis yang rendah comel?. Untuk mencari wa...

Wednesday, March 21, 2012

Ulasan Ekonomi Mat Sabu layak dicalonkan "best statement of the year"!!!

Ulasan Ekonomi Mat Sabu layak dicalonkan "best statement of the year"!!!

Orang kuat nombor dua Pas, Mat Sabu a.k.a Mat Indera hari ni bagi analisis ekonomi paling bernas, superb, marvelous, dan awesome sekali d...
Bagaimana anai-anai tahu berapa besar saiz kayu yang dimakannya?

Bagaimana anai-anai tahu berapa besar saiz kayu yang dimakannya?

Anai-anai adalah sejenis makhluk yang buta. Ramai yang menyangka ia adalah dalam sejenis serangga yang sama keluarga dengan semut, tapi ...

Tuesday, March 20, 2012

Gunakan pepijat untuk merawat histeria !

Gunakan pepijat untuk merawat histeria !

Tahukan anda pada abad ke-18, seorang ahli sains Perancis menyatakan bahawa pepijat mujarab untuk merawat masalah histeria atau masalah ...
Penuhkan frame - Petua untuk gambar yang menarik

Penuhkan frame - Petua untuk gambar yang menarik

Aku ada lampirkan sebelum ini di bawah, gambar kanak-kanak yang aku ambil agak jauh sikit. Walaupun gambar tersebut nampak dah memenuhi fram...

Monday, March 19, 2012

Petua tangkap gambar dari Scott Kelby

Petua tangkap gambar dari Scott Kelby

Aku selalu pegang kata-kata Scott Kelby dalam buku tulisannya tentang kalau kita pi jalan-jalan apa benda yang perlu kita tangkap. Ta...

Sunday, March 18, 2012

Adakah orang bijak biasanya hodoh?

Adakah orang bijak biasanya hodoh?

Ahli falsafah Perancis, Jean-Paul Sartre, 1957 Ayat biasa yang kita dengar adalah 'orang bijak biasanya mempunyai rupa yang hodoh ...

Saturday, March 17, 2012

Adakah bunyi bising buat kita lebih kreatif?

Adakah bunyi bising buat kita lebih kreatif?

Ada 3 jenis bunyi: Bising nak mampus Bising sederhana Senyap sunyi Kajian menunjukkan mereka yang buat kerja di dalam keadaan bisi...
Kekalkan hubungan dengan melihat pada keindahan

Kekalkan hubungan dengan melihat pada keindahan

Orang ramai naik bot menuju ke Pulau Gaya Puas sudah aku pujuk diri aku sendiri untuk melihat segala kebaikan yang ada pada awek pertam...

Friday, March 16, 2012

Percaya pada naluri anda bantu buat tekaan yang lebih tepat - Kajian

Percaya pada naluri anda bantu buat tekaan yang lebih tepat - Kajian

Pernahkan anda memandu kereta sedang mencari jalan menuju ke sebuah rumah saudara atau teman yang telah lama tidak anda kunjungi dan and...
Apakah industri yang paling teruk merosot zaman ini...?

Apakah industri yang paling teruk merosot zaman ini...?

Zaman berlalu dan suasana berubah termasuklah cara manusia menjalankan perniagaan. Banyak industri atau produk yang telah tenggelam ditelan ...

Saturday, March 10, 2012

Cara mudah mengelakkan buang masa melayari internet !

Cara mudah mengelakkan buang masa melayari internet !

Bagi mereka yang celik IT dan punyai komputer riba yang boleh dibawa ke mana-mana tentu ada yang sedang menghadapi masalah ketagihan melayar...
Indah hanya sebelum dimiliki...!

Indah hanya sebelum dimiliki...!

'Bokeh', perkataan yang menghancurkan hubungan aku dengan awek pertama Lumrah manusia apabila mahukan sesuatu dia akan jadi a...