Wednesday, August 29, 2012

Gambar pemandangan

Gambar pemandangan

Setiap kali aku lihat suasana pemandangan indah di mana-mana aku akan kaget, terhenti sejenak dan menggelengkan kepala aku lalu mengucapk...

Saturday, August 25, 2012

Anda berak bertinggung atau duduk? jaga-jaga !

Anda berak bertinggung atau duduk? jaga-jaga !

Apa jenis jamban yang anda pakai kat rumah. kalau kita duduk kat taman biasanya ada dua jenis jamban. Satu jenis bertinggung secara tradisi ...

Thursday, August 23, 2012

Ada masalah lelah: Baca ini !

Ada masalah lelah: Baca ini !

Lelah atau Penat atau Asthma merupakan penyakit biasa di kalangan kita. Ada yang kena sejak kecil dan ada yang dewasa baru terkena. Bia...

Tuesday, August 21, 2012

Pelik tapi benar: Bercakap benar menyihatkan badan!

Pelik tapi benar: Bercakap benar menyihatkan badan!

Berapa kali anda cakap bohong dalam satu minggu?. Dalam satu kajian, warga Amerika berbohong sebanyak 11 kali seminggu. Tak pernah pula saya...

Thursday, August 16, 2012

Disiksa ketika solat berjemaah!

Disiksa ketika solat berjemaah!

Kenapa aku pergi solat kat masjid atau surau, sebabnya aku mahu dapatkan kelebihan 27 kali berbanding solat sorang diri. Aku yakin orang lai...

Sunday, August 12, 2012

Kenapa Tunku pilih 31hb Ogos 1957 tarikh merdeka?

Kenapa Tunku pilih 31hb Ogos 1957 tarikh merdeka?

Sejak aku celik mata sampai sekarang akt tak pernah pulak terlintas nak tanya soalan seperti di atas. Tak tertanya pulak aku kenapa 31hb ...

Thursday, August 9, 2012

Tak lama lagi nak Kiamat!!!

Tak lama lagi nak Kiamat!!!

Tak ada siapa yang tahu bila tarikh akan berlakunya kiamat. Sejak zaman Rasulullah, maklumat yang kita dapat ianya dah hampir. Dan bila be...

Wednesday, August 8, 2012

Jangan pakai baju bertulisan ketika solat jemaah!

Jangan pakai baju bertulisan ketika solat jemaah!

Semalam aku sempat mendengar tazkirah lagi kat surau An-Nur Puchong Intan. Penceramah kali ni adalah Ustaz dari negeri Perak. Sedap denga...

Monday, August 6, 2012

Melilau di Kuala Kangsar

Melilau di Kuala Kangsar

 Aku turun ke Kuala Kangsar lama sebelum puasa hari tu, tapi tak sempat nak buat posting. Olah kerana gambar dah ada elok jugak aku tulis...

Friday, August 3, 2012

Uniknya Masjid Kapitan Keling Pulau Pinang

Uniknya Masjid Kapitan Keling Pulau Pinang

Kali pertama aku solat di Masjid Kapitan keling ni ketika aku sekolah rendah dulu. Aku ikut abang beli baju raya di Tanjung. masa tu aban...

Thursday, August 2, 2012

Terjun Lata Iskandar

Terjun Lata Iskandar

 Kalau naik ke Cameron Highland ikut Tapah, kita akan lalu Lata Iskandar, sebuah taman Indah yang dihiasi air terjun tinggi dan mengalir ...

Wednesday, August 1, 2012

Rakyat negara mana paling kuat minum Coca-Cola

Rakyat negara mana paling kuat minum Coca-Cola

Minuman coca-cola tu asalnya adalah sejenis ubat batuk. Bila nak makan ubat tu kena bancuh bubuh dalam gelas dan minum. Oleh kerana rasan...