Wednesday, January 8, 2020

Nak urut seluruh badan bertukar ke urut burung dipakaikan cincin

  Mat       Wednesday, January 8, 2020

Ini satu lagi kisah urut. Banyak juga artikel pasal urut mengurut yang saya buat kat blog ni. Bukan ada tujuan untuk promosi sesiapa pun. Semuanya adalah perkongsian pengalaman sahaja. Kalau rasa berkenan boleh ambil pakai.

Posting kali ni, nak ceritakan pengalaman pergi mengurut satu badan pulak di KL.

Tapi akhirnya urut tu bertukat kepada urut istimewa. Urut burung pipit yang selama ini tidak pernah ada sesiapa pun yang mengurutnya. Kalau melurut tu mungkin ada. Tapi mengurut dalam ertikata sebenar urut memang tak pernah ada lagi.

Saya pakai perkataan yang berkias kat sini. Untuk anda yang faham, maka fahamlah. Kalau tak faham, tak dapat nak bantu.

Sakit otot punggung tarik sampai ke kaki

Sebelum ini saya ada kongsikan pengalaman pergi mengurut di Langkawi. Masa tu urut sebab rasa lenguh pada tulang belikat.

Mungkin kesan dari urut tersebut, yang dibuat pada keseluruhan badan termasuk otot punggung. Kesannya membuatkan timbul pulak rasa sakit pada otot punggung.

Selepas dua tiga hari rasa sakit kat otot punggung tu, kesannya merebak pulak ke bahagian belakang paha. Nak rukuk masa solat agak perit.

Selepas itu sakit tu merebak turun ke otot anak anjing pulak. Makin rasa perit bila nak rukuk bersolat. Buat macam-macam senaman, leganya sekejap saja. Kemudian datang balik.

Bila dah berlanjutan macam tu, saya mula tanya kawan-kawan tempat nak mengurut kat KL pulak. Dengan harapan, boleh selesaikan masalah sakit ke seluruhan kaki kiri tu.

Saya post tanya dalam group whatsapp kawan-kawan sebaya di KL.

Salah seorang bagi tahu orang yang mereka selalu guna khidmat mengurut tu duduk kat Johor. Dia akan turun ke KL setiap bulan untuk khidmat urutnya di kalangan pelanggan sebelah Selangor dan KL.

Rupa-rupanya ada lagi kawan-kawan dalam group yang sama memang dah rutin dapatkan khidmat tukang urut dari Johor tu. Salah seorang darinya dah lebih 3 tahun dapatkan khidmat tu secara konsisten.

Nama tukang urut tu ialah Abang Man.

"Abang Man terkenal dengan urut bagi power!". Itu komen kawan yang selalu dapatkan khidmat dari Abang man.

Jumpa tukang urut bagi power

Saya tak ambil kisah sangat pasal urut bagi power tu. Memang biasanya mengurut hanyalah untuk selesaikan masalah lenguh atau rasa tak selesa pada otot badan sahaja selama ini. Tak pernah seumur hidup pergi cari tukang urut pagi power kelakian.

Saya minta nombor telefon Abang Man dari kawan tu. Kebetulan hari ahad tu, Abang Man ada di Hotel Putra. Dia duduk kat hotel tu sewa satu bilik untuk kerja mengurutnya.

Sebaik saja dapat nombor telefon Abang Man, saya terus telefon. Set temujanji petang itu juga dalam pukul 3. Kawan yang bagi nombor tu pesan supaya bagi tahu kat Abang Man nak urut semua badan. Lajak sekalilah urut bagi power. Pesan dia lagi pada saya.

Petang tu, pukul 3 lebih sikit saya dah terpacak di pintu masuk Hotel Putra. Telefon Abang Man tanyakan nombor biliknya. Dia tak ada dalam bilik. Pergi keluar minum di kawasan berdekatan.

Saya tunggu kat depan pintu bilik Abang man. Sebentar saja dia dah sampai. Orangnya tinggi dan nampak gagah. Kepala botak dan bermisai lebat. Dia buka pintu bilik dan menjemput saya masuk.

Sebaik saja masuk, letakkan beg. Dia suruh saya buka pakaian dan baring atas katil bujang dalam bilik tu.

Saya buka semua kecuali seluar boxer yang saya selalu pakai di bahagian dalam.

Bila nak baring, dia kata buka semua.

Saya terkebil-kebil tengok dia. Tertanya-tanya betul ke ni?

"Buka semua!" sekali lagi arahan Abang Man.

Tanpa fikir apa-apa, saya terus buka sekali seluar dalam tu dan lompat baring atas katil tu. Dah datang penat-penat takkan nak batalkan kot. Cubalah tengok apa nak jadi. Kata saya dalam hati.

Urut seluruh badan dan bagi tahan lama sikit
Saya nak urut seluruh badan. Rasa lenguh kat kaki dan belakang ni. Selepas tu nak juga urut bagi lama sikit. Saya bagi tahu pada Abang Man.

"Lama sikit buat apa?" jawab Abang Man selamba.

"Bagi lama banyak la!" sambung Abang man lagi.

Saya hanya gelak segan saja dengar dia cakap macam tu.

Urut burung dan pakaikan cincin

Abang Man ambil minyak urut. Dia mula sapu bahagian belakang saya.Saya duduk meniarap diam.

Memang urutannya padu. Kuat di tekan dan urut kesemua otot saya tu. Dari kepala sehinggalah ke jari. Satupun tak tinggal. Kepala, otot mata, otot telingan habis di urutnya. Dia tekan urut pakai lengan di seluruh belakang dan bahagian punggung serta paha.

Selepas itu dia suruh pusing melentang. Saya ikut saja dalam keadaan tak ada seurat benangpun. Dia mula proses burung pulak. Saya tahan saja. Dia tarik totak dan macam-macam dibuatnya. Saya ikut saja pandang ke lantai bilik atas.

Rasa senakpun ada. Cuma saya khuatir takut burung saya bangun bila dibuat begitu. Saya tahan sedaya upaya.

Bahagian itu prosesnya agak lama. Saya mula rasa dia sarungkan sesuatu ke dalam burung saya. Masuk tekan dan tarik serta lolak naik. Disapunya minyak dan dipulasnya. Burung saya kelihatan membesar walaupun hakikatnya masih belum berjaga.

Kepala burung ni tak kembang betul-betul. Darah tak masuk penuh. Sebab tu geli dan cepat letih. Kata Abang Man berikan pengajaran.

Selepas dia proses, kepala burung tu memang berubah. Darah masuk penuh sampai jadi tak tegang berkilat seperti dibius. Tak ada lagi rasa geli.

Power juga dia buat. Biasanya kalau nak jadikan macam tu, orang terpaksa sapu gambir sarawak.
Tapi Abang Man tak pakai gambirpun. Dia urut dan sarungkan cincin saja.

Diringkas cerita. Dia berikan dalam 4 cincin. Satu dibiarkan pada burung. Ada orang pakai sentiasa tak buka. Kalau nak besarkan burung tu, pakai selalu. Dan gunakan burung tu lebih kerap dari biasa. Pesan Abang Man.

Nanti bila saiz cincin tu dah tak muat, tukar yang lain pulak. Dia dah sediakan semuanya dengan saiz-saiz yang berbeza.

Oooo! patutlah, kawan-kawan dok berseloroh sebelum ini akan dipinang oleh Abang Man. Dia sarungkan cincin tu maksudnya masuk meminang la. Baru saya faham lawak kawan-kawan yang dah biasa dan rutin guna khidmat Abang Man.

Saya balik dengan satu gelang cincin tersarung pada burung dan 3 lagi dalam bekas berserta sebotol kecil minyak urut burung.

Selepas urut tu, sakit pada otot punggung makin kuat la pulak. Mungkin dia tekan banyak dan berikan tumpuan pada bahagian di kawasan tersebut. Saya selama ini tak pernah buat dan tak pernah terima urutan sedemikian.

Walaupun rasa tak selesa, segan, malu dan berazam macam tak mau mengurut burung macam tu lagi, tapi hakikatnya memang menarik. Menarik sebab kepala burung kembang maksimum penuh darah sampai lansung tak geli tak pernah lagi ada pengalaman sedemikian sebelum ini.

Ada yang nak nombor telefon Abang Man ke?

logoblog

Terima Kasih sebab sudi membaca, Nak urut seluruh badan bertukar ke urut burung dipakaikan cincin

Previous
« Prev Post

1 comment:

Segala komen pembaca amat dihargai, tapi mohon komen dengan berhemah ya ! Terima Kasih !