Wednesday, November 13, 2019

Apa sebenarnya makhluk kecil yang anda selalu jumpa kat dalam rumah anda ini?

Apa sebenarnya makhluk kecil yang anda selalu jumpa kat dalam rumah anda ini?

Pernah jumpa makhluk kecil seperti dalam gambar kat atas tu dalam rumah anda? Tentu ramai yang pernah tengok. Pernah jumpa dok bergedik ...

Tuesday, November 5, 2019

Duit boleh bahagiakan anda? Ya ! jika anda berbelanja dengan 8 prinsip mudah ini

Duit boleh bahagiakan anda? Ya ! jika anda berbelanja dengan 8 prinsip mudah ini

Duit tak mampu bahagiakan anda! Biasa sangat dah dengar ayat tu. Semua orang tahu petua mudah dan logik akal tu. Tapi dalam dok tahu, m...

Saturday, November 2, 2019

Puasa berselang jadi amalan jaga kesihatan popular di seluruh dunia sekarang - Jom amalkan !

Puasa berselang jadi amalan jaga kesihatan popular di seluruh dunia sekarang - Jom amalkan !

Puasa berselang? Pernah dengar amalan macam tu? Bagi orang Islam, amalan ini dah jadi perkara biasa. Ianya satu sunah yang digalakkan. ...

Friday, November 1, 2019

Drama tertinggal beg tangan sebab leka tengok skrin telefon pintar

Drama tertinggal beg tangan sebab leka tengok skrin telefon pintar

Ada seorang lelaki ni. Saya selalu jumpa berselisih nak balik ke pejabat selepas selesai solat jumaat. Biasanya habis solat, saya akan tu...

Thursday, October 31, 2019

Kera tangkap tikus untuk dijadikan makanan bantu kawal serangan tikus ke kebun kelapa sawit

Kera tangkap tikus untuk dijadikan makanan bantu kawal serangan tikus ke kebun kelapa sawit

Ini satu maklumat yang sangat menarik pasal kera makan tikus. Kajian dibuat oleh pengkaji dari Universiti Sains Malaysia terhadap sejen...

Friday, October 25, 2019

Macam mana nak pilih tilam yang terbaik untuk anda beli dan pakai

Macam mana nak pilih tilam yang terbaik untuk anda beli dan pakai

Macam mana anda pilih tilam? Tentu anda jarang tanya soalan penting ni. Sebab dalam sepanjang hayat anda hidup, berapa kali sangat nak ...

Wednesday, October 23, 2019

Tahukah anda yang mesin basuh pakaian berpotensi sebar bakteria merbahaya

Tahukah anda yang mesin basuh pakaian berpotensi sebar bakteria merbahaya

Anda tentu ada sekurang-kurangnya sebuah mesin basuh pakaian kat rumah tu kan? Tentulah ada. Mesin basuh pakaian dah jadi semacam satu ...

Tuesday, October 22, 2019

Tahukah anda bahawa otak akan sentiasa halang anda memikirkan tentang kematian anda sendiri - Kajian

Tahukah anda bahawa otak akan sentiasa halang anda memikirkan tentang kematian anda sendiri - Kajian

Ada satu kajian menarik yang dilakukan oleh saintis tentang bagaimana otak bertindak terhadap isu kematian. Kajian tersebut mendapati b...

Wednesday, October 16, 2019

Kenapa hisap Vape Artery PAL II lansung tak sedap rasanya

Kenapa hisap Vape Artery PAL II lansung tak sedap rasanya

Artikel ni bertujuan untuk kongsikan pengalaman saya dalam mencuba beberapa jenis peralatan rokok elektronik yang ada terjual banyak kat ...