Jas-du-it

Jasduit - Just do it !

Tuesday, March 15, 2011

Paksi Bumi Berubah Akibat Gegaran Di Jepun - Kehancuran Bumi Pasti Tiba Bila Sampai Masanya !

  Mohd Shubhi       Tuesday, March 15, 2011
Ketika memandu pagi tadi terdengar sedikit fakta tentang kejadian gempa kuat yang melanda jepun hari jumaat lalu. Antara perkara hebat yang berlaku adalah:

  1. Kedudukan negara Jepun berubah akibat gempa yang terlalu kuat itu
  2. Paksi planet Bumi berubah yang memungkinkan lingkungan jalan pusingan bumi mengelilingi matahari juga berubah. (Trajectory lari dari asal)
  3. Masa terloncat ketika berlaku gegaran yang amat kuat itu. Ini adalah kesan dari pusingan bumi atau perjalanan planet buni yang terencat akibat gegeran yang kuat.
Cuba bayangkan jika berlaku lagi gegaran demi gegaran yang kuat di dalam perut bumi, ia akan merubah kedudukan bumi dan juga memberikan pengaruh kepada planet-planet lain. Mungkin akan berlaku perlanggaran sesama planet dalam jangkamasa panjang yang bakal menghancurkan galaksi suria.

Kehancuran pasti tiba. Samada kita yang meninggal dunia dahulu atau dunia hancur bersama dengan segala isinya termasuk kita. Jadi janganlah bersangka kita kita kekal selamanya.

Teringat saya senikata salah satu lagu nyanyian Herman Tino yang sungguh tepat dan mendalam:

" MATI PASTI, HIDUP INSYALLAH"

Sediakan bekalan, sediakan bekalan, sediakan bekalan sediakan bekalan sediakan bekalan sediakan bekalan,...................


logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Paksi Bumi Berubah Akibat Gegaran Di Jepun - Kehancuran Bumi Pasti Tiba Bila Sampai Masanya !

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment

Segala komen pembaca amat dihargai, tapi mohon komen dengan berhemah ya ! Terima Kasih !