Jas-du-it

Jasduit - Just do it !

Thursday, August 2, 2012

Terjun Lata Iskandar

  Mohd Shubhi       Thursday, August 2, 2012
 Kalau naik ke Cameron Highland ikut Tapah, kita akan lalu Lata Iskandar, sebuah taman Indah yang dihiasi air terjun tinggi dan mengalir air di sepanjang batu-batu di kawasan tersebut. Macam biasa kalau kanak-kanak tengok air terjun ni, kereta kan bergegar jika kita tak berhenti untuk membiarkan mereka terjun mandi. Aku singgah Lata Iskandar ni semasa turun dari Cameron Highland untuk balik ke Selangor.




Singgah sebentar untuk membiarkan anak-anak mandi manda sementara aku melilau sekitar kawasan tersebut yang dipenuhi orang ramai termasuklah pelancong dari luar negara. Ada sebuah kedai pelik yang menjual barang-barang pelik di sebelah jalan berhampiran Lata Iskandar tersebut.

Aku tak berani nak rakamkan gambar sebab tengok tuan punya kedai tu semacam saja. Dia nampaknya macam ada darah keturunan wali songgo. Nampak mistik sekali dan soalan yang dia akan tanya kita bila menghampiri kedainya adalah...'haaaa! nampak apa bang...boleh cerita kat saya....' aku terus jawab nampak macam-macam barang pelik...hehehe. Dia terus tak layan aku dan layan orang lain. Kalau korang nak beli sterika lama dan kayu-kayu sakti boleh pergi kat sana...





logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Terjun Lata Iskandar

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment

Segala komen pembaca amat dihargai, tapi mohon komen dengan berhemah ya ! Terima Kasih !