Jas-du-it

Jasduit - Just do it !

Saturday, January 15, 2011

Nikon D7000 - Ulasan Penuh Dari Pakar

  Mohd Shubhi       Saturday, January 15, 2011
Nikon D7000 sudah ada di pasaran sejak bulan oktober tahun lepas dan ramai yang sebelum ini menggunakan kamera D90 merasa tergugat untuk menukarkannya dengan kamera D7000 baru ini.

Ramai yang memperkatakan tentang D7000 semenjak awal pengumuman sebelum dilancarkan secara rasmi mencipta berbagai gossip/rumors seluruh dunia membuatkan bertambah lagi debaran menunggu lahirnya model baru dari Nikon.

Pandai sungguh syarikat antara bangsa mencipta gimmick sebagai tarikan pemasarannya sehinggakan apabila keluar sahaja kamera ini ramai yang berlari mendapatkannya.

D7000 diklafikasikan sebagai sebuah kamera pertengahan diantara mereka yang baru mengenali DSLR dengan mereka yang telah mahir. Antara kelebihan D7000 berbanding dengan D90 adalah keupayaannya menghasilkan gambar yang baik walaupun menggunakan ISO yang tinggi.

Ikuti ulasan yang panjang lebar dari pakar tentang D7000 di sini. Siap dengan perbandingan gambar-gambar yang terhasil dari berbagai setting menggunakan lensa kit (Nikon 18mm-105mm) yang dijual bersama dengan D7000

Pesanan:
Jika anda ada keinginan membelinya atau mengetahui mengenai harganya sila klik pada iklan kamera di bahagian atas sekali pada blog ini. Terima kasih.
logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Nikon D7000 - Ulasan Penuh Dari Pakar

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment

Segala komen pembaca amat dihargai, tapi mohon komen dengan berhemah ya ! Terima Kasih !