Jas-du-it

Jasduit - Just do it !

Wednesday, January 12, 2011

Senarai 20 Universiti Paling Mesra Alam Dunia - UPM Di Tangga Ke-6!

  Mohd Shubhi       Wednesday, January 12, 2011
UPM, nombor 6 paling "mesra alam sekitar" di dunia
Universiti Indonesia yang merupakan salah satu dari universiti terbaik Asia telah menjalankan satu kajian terhadap seluruh universiti dunia bagi mengukur tahap "mesra alam sekitar" bagi tiap-tiap universiti. Ukuran diambil berdasarkan 6 kriteria yang mempunyai tahap ukuran masing-masing.

Universiti yang paling mesra alam sekitar di dunia ini di gondol oleh University of California, Berkeley. Ini bermakna universiti tersebut mendapat tahap yang tinggi dalam usaha serta kejayaan mereka menyediakan persekitaran yang paling mesra alam sekitar di sekitar kampus.


Yang boleh kita banggakan ialah Universiti Putra Malaysia menduduki tangga ke-6 dalam senarai top 20 universiti dunia. Syabas kita ucapkan kepada UPM, perbanyakkan lagi ladang serta kandang ternakan di sekeliling persekitaran universiti dan selenggarkan ia dengan baik dan yang lebih penting pastikan para graduan yang keluar dari UPM mampu mencari makan untuk menyara kehidupan mereka seterusnya.

Lihat laporan serta senarai penuh di sini.
logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Senarai 20 Universiti Paling Mesra Alam Dunia - UPM Di Tangga Ke-6!

Previous
« Prev Post

3 comments:

  1. Tapi sayang perkataan PERTANIAN itu telah ditukar kepada putra yang tidak membawa apa2 maksud yang bermakna oleh sibahalol2 terdahulu...
    nak glamorlah kunun...

    ReplyDelete
  2. otaklunyai,
    setuju dengan komen anda. TK

    ReplyDelete
  3. sayangnya.... politik msia tak mesra alam... penuh dgn kekotoron, keh3

    ReplyDelete

Segala komen pembaca amat dihargai, tapi mohon komen dengan berhemah ya ! Terima Kasih !