Jas-du-it

Jasduit - Just do it !

Monday, April 23, 2012

10 bandar dunia paling banyak pilihan produk berjenama

  Mohd Shubhi       Monday, April 23, 2012

  • Produk berjenama menjadi pilihan manusia. Sebab itu industri jenama ciplak mendapat tempat di negara yang undang-undang ciplaknya kurang penguatkuasaan. Ramai orang mahu menggayakan barangan berjenama tapi tak ada wang untuk beli yang orijinal. Oleh sebab ramai orang yang berlagak kaya walaupun mereka sebenarnya tak ada wang, maka mereka menjadi peminat barangan berjenama ciplak.
  • Walau apapun barangan berjenama tetap mendapat tempat diseluruh dunia kerana masih ada ramai orang yang punyai integriti dan menghargai barangan orijinal. Salah satu cara untuk kita mengukur perkembangan industri membeli belah di sesebuah negara adalah dengan mengukur berapa banyak syarikat berjenama sanggup menjadikan negara tersebut sebagai pasaran mereka. Mari kita lihat 10 bandar dunia yang paling banyak dipenuhi oleh barangan berjenama:
    1. London
    2. Dubai
    3. New York
    4. Moscow
    5. Paris
    6. Hong Kong
    7. Madrid
    8. Kuwait City
    9. Barcelona
    10. Singapore
  • Negara jiran kita Singapura menduduki tempat ke 10 daripada 73 negara dunia yang menjadi pasaran kepada produk-produk berjenama. Ini menunjukkan ramai orang berada di sana dan ramai pelancong dari seluruh dunia menjadikan negara tersebut sebagai salah satu pusat membeli belah mereka.
  • Sumber
logoblog

Terima Kasih kerana membaca, 10 bandar dunia paling banyak pilihan produk berjenama

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment

Segala komen pembaca amat dihargai, tapi mohon komen dengan berhemah ya ! Terima Kasih !