Jas-du-it

Jasduit - Just do it !

Thursday, October 10, 2013

Mengatasi masalah resdung, gatal hidung dan mata

  Mohd Shubhi       Thursday, October 10, 2013
Ramai orang menghadapi masalah resdung sekarang ini. Hidung terasa gatal dan kerap berhingus. Kadang-kadang hingus melelh dan bersin tak henti-henti. Kesian melihatkan orang yang kena masalah resdung ini.

Antara kesan resdung adalah muka kita ditumbuhi jerawat yang tak sedap dipandang. Mata juga rasa gatal dan berair. Ada kahak di dalam tekak dan paling serius jika mulut dan nafas kita mula mengeluarkan bau yang tidak sedap.

Apa yang berlaku pada pesakit resdung sebenarnya menambahkan satu lagi masalah pada pengidapnya, tekanan hidup atau stress bila berhadapan dengan kesemua masalah tersebut. Hidung yang berair dan gatal serta mata yang sakit membuatkan tidur malam tak nyenyak.

Semua orang tahu tidur adalah rehat yang paling penting untuk manusia. Tidur yang berkualiti membuatkan tubuh bdan sihat, selera makan bertambah baik dan sistem pencernaan berfungsi dengan berkesan. Tidur yang berkualiti juga mengurangkan kemungkinan kita untuk demam 5 kali ganda daripada biasa.

Bila kena resdung, tidur menjadi masalah dan tidak berkualiti. Kesan daripada itu membuatkan sistem imune pada badan menurun dan terdedah pada berbagai masalah atau penyakit lain pula. Kesan viralnya berpusing dan membesar jika tidak diselesaikan dengan berkesan.

Banyak tawaran perubatan resdung ada di pasaran. Yang biasa kita dengar dan lihat adalah jenis yang melayurkan asap pada hidung. Ubat atau penawar berbentuk batang rokok yang dibakar dilayurkan pada muka kita untuk melegakan masalah resdung.

Saya ada pengalaman kena semua masalah yang disebutkan di atas. Tetapi semuanya selesai menjadi lega dan tidak lagi menjadi masalah sejak mengamalkan puasa sunat isnin dan khamis secara konsisten sejak lebih 10 tahun yang lalu.

Matlamat asal berpuasa sunat bukan nak rawat penyakit bersin, migrain, susuh tidur dan sebagainya, tapi nak mengamalkan apa yang Nabi syorkan pada umatnya. Moga-moga dapat pahala sunat dan memberatkan sedikit timbangan amal di akhirat nanti.

Tetapi alhamdulillah rupanya ada banyak lagi kesan segera yang berlaku apabila amalan berpuasa di lakukan. Pada mulanya tak perasa akan perubahan besar tersebut. Tapi apabila sekali sekala membawa anak-anak ke klinik, doktor menyemak rekod saya yang sejak dari awal menggunakan khidmatnya sejak 5 tahun lalu tidak pernah menghadapai masalah sakit!.

Barulah saya perasa saya tak tak demam, selsema, bersin, sakit tekak dan sebagainya sejak mengamalkan puasa sunat isnin dan khamis. Sekadar sakit tekak sikit-sikit dan mula rasa macam nak demam memang ada. Tapi bila keesokkannya berpuasa, selepas itu semunya pulih sihat seperti sediakala semula. Ajaibnya khasiat berpuasa.

Walau bagaimanapun, bukan semua orang nak mengamalkan puasa sunat isnin khamis. kalau ada yang nak mengamalkannya pulak bukan senang nak tahan kawan-kawan ajak keluar pekena teh tarik dan roti canai.

Jika anda mahu cuba cara lain bolehlah menggunakan Rhizoplus - Penawar Gout, Readung & Migrain Paling Mujarab. Ia merupakan rawatan mujarab dalam bentuk pil yang dimakan selepas makan. Tidak mengandungi bahan kimia atau dadah yang mendatangkan kesan sampingan.

Ramai yang telah mencubanya menunjukkan kesan yang baik. Ada pesakit resdung yang sentiasa gatal hidung mula mengambil pil Rhizoplus - Penawar Gout, Readung & Migrain Paling Mujarab sebiji bila rasa gatal.

Kesan gatal hilang tak berapa lama selepas menggunakannya dan bertahan selama dua hari selepas itu. Bila datang semula barulah pil dimakan sebiji lagi. Pneggunaan selama 2 bulan biasanya memberikan kelegaan jangka panjang menurut mereka yang mencubanya.

Harga promosi sebelum 16 oktober 2013 adalah RM130 sebotol berbanding harga asal RM180. Anda dapat diskaun sejumlah RM50 jika membelinya sebelum 16hb Oktober ini.

mujarab untuk masalah resdung, migrain dan gout

Apa tunggu lagi segera dapatkan Rhizoplus - Penawar Gout, Readung & Migrain Paling Mujarab

Sumber gambar: Gambar di atas hanyalah hiasan dan bukannya ubat resdung.
logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Mengatasi masalah resdung, gatal hidung dan mata

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment

Segala komen pembaca amat dihargai, tapi mohon komen dengan berhemah ya ! Terima Kasih !