Jas-du-it

Jasduit - Just do it !

Thursday, November 6, 2008

Canton Fair ke 104

  Mohd Shubhi       Thursday, November 6, 2008
Gambar penulis (2 dari kiri) bersama rakan-rakan di Canton Fair 


Di belakang gambar ini dapat di lihat salah satu daripada 3 bahagian dewan yang menetapkan pameran terbesar di dunia ini.

Ini dua lagi dewan. Ketiga-tiga dewan ini boleh memuatkan ruang sebanyak 200 buah padang bola sepak.

Berikut adalah keratan akhbar dari Utusan Malaysia pada 06 November 2008. klik disini

Pameran Canton Fair buka ruang peniaga Melayu

KUALA LUMPUR 5 Nov. - Pameran perniagaan terbesar di dunia, China Import and Export Fairatau lebih dikenali sebagai Canton Fair di Guangzhou, China dapat memberi ruang kepada ahli-ahli perniagaan Melayu untuk mencari peluang-peluang perniagaan.

Ahli perniagaan, Shahabudeen Jalil Kamarul Jaman yang menyertai pameran itu berkata, terdapat lebih 55,600 ruang perniagaan telah disediakan di pusat pameran perniagaan itu yang akan berakhir 6 November ini.

''Dengan saiz ruang pameran sebesar lebih 200 padang bola sepak, ia disifatkan sebagai pameran terbesar di dunia buat masa ini,'' katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini semalam.

Beliau berkata, antara produk pameran termasuk mesin, motosikal, alat ganti kenderaan, elektrik dan elektronik, alatan komputer dan alat-alat pembinaan.

Barangan lain yang dipamerkan terdiri daripada alat-alat permainan, hadiah perabot, hiasan rumah, seramik, alatan dapur, jam dan alatan optikal.



logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Canton Fair ke 104

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment

Segala komen pembaca amat dihargai, tapi mohon komen dengan berhemah ya ! Terima Kasih !