Jas duit

Jasduit - Just do it !

Wednesday, December 14, 2011

Demokrasi Adalah Sistem Kufur - Haram Untuk Diterima

  Mat Bihi       Wednesday, December 14, 2011
"Democracy is a system of Kufr, It is forbidden to adopt, implement or call for it" begitulah tajuk buku yang ditulis oleh Sheikh Abdul Qadeem Zallooum yang membicarakan tentang sistem demokrasi dan membandingkannya dengan apa yang dikatakan di dalam Quran.

Buku ini amat relevan buat masa kini, berikutan dengan fenomena kebangkitan rakyat arab menumbangkan regim kukubesi yang mencengkam mereka. Mereka menukarkan negara kepada sistem pemerintahan demokrasi.

Penyertaan parti-parti yang memperjuangkan Islam ke dalam pilihan raya dan seterusnya memenangi pilihanraya yang telah diadakan membuatkan buku ini lebih menarik untuk dibaca.

Bagi parti-parti politik yang mengunakan landasan demokrasi memperjuangkan Islam. mereka menjustifikasikan tindakan itu dengan menyatakan bahawa Islam tidak bertentangan dengan demokrasi sedangkan demokrasi, menurut buku ini adalah satu sistem pemikiran yang pragmatik dan Islam bukanlah sebuah pemikiran sebegitu.

Apapun bagi mereka yang sentiasa mengamalkan seruan Islam untuk menuntut ilmu semenjak dar buaian sampai ke liang lahad, terutamanya para pejuang Islam dan juga pejuang Melayu Islam (Kumpulan Selamat Melayu Selamat Islam), sudah tentu tak akan rugi untuk membaca buku itu dengan download di sini.




logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Demokrasi Adalah Sistem Kufur - Haram Untuk Diterima

Previous
« Prev Post

1 comment:

  1. Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kita perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu

    ReplyDelete