Jas-du-it

Jasduit - Just do it !

Thursday, June 21, 2012

Pasti An-Nur raikan guru dengan western food

  Mat Bihi       Thursday, June 21, 2012
Hari guru dah agak lama berlalu, tapi cerita dan gambar ni masih tetap relevan sebab guru tak sepatutnya hanya diraikan setahun sekali. Jasa guru tak ternilai harganya dan jasa seorang guru perlu dihargai setiap hari. Antara perkara yang aku kagum pada sikap para guru adalah betapa mereka bukan golongan yang rendah diri serta iri hati pada bekas anak murid mereka yang kemudiannya menjadi manusia yang jauh lebih hebat dan berjaya daripada mereka sedangkan mereka tetap dengan diri mereka menjadi seorang guru.

Kebiasannya seorang guru akan berkata dengan rasa puas, "itu bekas anak murid aku..." pada bekas anak muridnya yang berjaya dan juga kaya raya. Tak timbul lansung rasa rendah diri dulu dia guru dan kini anak muridnya jauh lebih hebat dan dia masih lagi seorang guru. Itu memang cukup hebat.

Kalau dalam keadaan biasa umpamanya seorang usahawan yang mendidik seseorang yang pada mulanya bekerja dengan syarikatnya. Kemudiannya anak didiknya itu berhenti dan memulakan perniagaannya sendiri lalu berjaya jauh lebih hebat daripada bekas bossnya, tentu ada juga timbul sekelumit irihati pada bekas anak didiknya dan ada perasaan macam rendah diri dan cuba menjauhi. Kalau kita ada terlintas rasa macam tu elok kita belajar daripada sikap guru dan ikutilah contoh teladan yang telah ditunjukkan oleh para guru.

Pasti An-Nur, Puchong Intan yang merupakan Pasti terbaik di Selangor dan Malaysia baru-baru ini meraikan hari guru dengan membelanja para guru serta kakitangan pengurusan Pasti hidangan Western Food di sebuah restoran yang terletak di Putra Height. Segala hidangan semuanya western belaka seperti steak kambing, steak lembu, sausage, salad buah, sos cendawan, dan lain-lain. Sebagai menghilangkan rasa gusar mereka yang memang tak boleh hidup kalau tak jamah nasi, nasi ayam juga ada di sediakan bersama mee goreng. Makanan memang sungguh lazat dan kesemua dagingnya terutama sos...masyallah LAZAT!!!.








logoblog

Thanks for reading Pasti An-Nur raikan guru dengan western food

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment