Jas-du-it

Jasduit - Just do it !

Sunday, October 20, 2013

Kenapa anda tak layak tambah pendapatan dengan kerja di rumah

  Mat Bihi       Sunday, October 20, 2013
buat duit dengan jobdirumah
Walaupun ada yang masih tak percaya, peluang tambah pendapatan dengan Jobdirumah bukan satu skim penipuan. Ramai yang dah berjaya jana pendapatan setelah mendaftarkan diri dengan Jobdirumah. Mereka tambah pendapatan hanya dengan kerja di rumah.

Di zaman ini, memang agak sukar untuk yakinkan orang ramai terhadap sesuatu yang baru. Setiap kali diperkenalkan idea atau ditawarkan peluang, ada saja yang akan memandang negatif dan menolak terus tawaran sebegitu.


Sikap sebegitu tidaklah menghairankan sebab memang ramai kaki tipu sedang bertebaran atas muka bumi ini. Kaki penipu tak kenal bangsa, agama, budaya, negara, tua atau muda. Kalau ada peluang untuk senang mudah, ramai yang tak teragak-agak untuk menipu.

Tetapi ada juga yang terkena dengan Jobdirumah ini setelah mendaftarkan diri. Mereka merasakan diri terkena dan terus melabelkan Jobdirumah penipu.

Sebenarnya mereka bukan kena tipu, sebaliknya hanya tidak layak mendaftarkan diri untuk mencari peluang tambah pendapatan melalui Jobdirumah. Berikut disenaraikan beberapa sebab kenapa anda tidak layak mendaftar dengan Jobdirumah:

  1. Tiada akses komputer di rumah - Ini perkara asas untuk menjana pendapatan tambahan dengan bekerja dari rumah. Kalau dah namapun kerja dari rumah, anda perlulah ada komputer kat rumah dan tak perlu pergi cybercafe atau naik bas ke rumah kawan yang ada komputer.
  2. Tiada akses internet - Ini juga satu perkara asas. Mungkin anda ada komputer atas meja serambi dirumah tetapi line internet tak ada. Komputer hanya jadi hiasan atau alat menaip surat surat ataupun pusat anak-anak main komputer game.
  3. Terlalu lemah Bahasa Inggeris - Ini juga satu masalah jika anda tak reti Bahasa Inggeris. Memang ada ramai orang Melayu yang benak bahasa inggeris ini. Mereka terlalu benak sehingga arahan asas untuk melakukan sesuatu dari internetpun tidak dapat difahami. Pergi ambil kelas bahasa inggeris dahulu sebelum mendaftar ke Jobdirumah.
  4. Tak mahu luangkan masa - Ada juga jenis yang tak mahu luangkan masa membaca arahan, mengikuti latihan, belajar dan mendapatkan maklumat atau mencari jawapan pada kemusykilan. Mereka rasa duduk nganga bersembang di kedai kopi dari pukul 5 petang hingga hampir Insya lebih seronok berbanding mencari maklumat untuk memahami bagaimana buat kerja di rumah.
  5. Bodoh IT keterlaluan - Jika anda terlalu jahil dalam bab dunia IT, memang tak layak mendaftar dengan Jobdirumah. Tambahan pula jika ada masalah takut tekan keyboard atau takut buat silap bila berada di depan komputer.
  6. Fikir nak mudah saja - Mereka yang beranggapan dengan angkat tangan tak payah buat apa-apa akan dapat duit memang ramai. Sampai menait keyboard isikan borang dahulu dan sediakan bukti pembayaran mendaftar pun dirasakan sukar. Jika anda jenis sebegitu, memang tak layak mendaftarkan diri dengan jobdirumah.
Setakat itu dahulu kali ini. Jika anda bukan daripada golongan yang saya senaraikan di atas, anda layak tambah pendapatan dengan hanya kerja di rumah melalui Jobdirumah.

Jangan lengahkan masa jika mahu duit lebih dengan hanya duduk depan komputer di rumah anda sendiri dan mula pilih kerja yang mahu dilakukan untuk mendapat bayaran antara RM50 ke 300 untuk satu kerja. Jom daftarkan diri ke Jobdirumah.
logoblog

Thanks for reading Kenapa anda tak layak tambah pendapatan dengan kerja di rumah

Previous
« Prev Post

6 comments:

  1. betul sekali, setiap ada ide atau ada penawaran terbaru sering dipandang negatip ole banyak orang, perlu kesabaran dan hasil karya nyata untuk meyakinkan bahwa ide ini benar2 nyata.

    ReplyDelete
  2. Fikir nak mudah je paling kritikal pemikiran orang kita hari ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ramai yang nak untung mudah, sebab tu saham pak man telo laku...

      Delete
  3. Belum dapat hidayah lagi kot......so masih teragak agak.....
    He........

    ReplyDelete
  4. sahrizat nfc tak yah susah2 dapat ber be-li-yon2 apa cer

    ReplyDelete