Monday, 21 October 2013

Penawar gout yang mujarab

Posted by   on

jari kaki paling mudah kena gout
Lebih ramai kaum lelaki yang mencari penawar gout yang mujarab berbanding kaum wanita.

Ini disebabkan perbandingan orang lelaki yang akan terkena masalah gout adalah 9 kali lebih banyak daripada seorang wanita.

Maklumat ini baru saja saya dapat tahu setelah mula berminat untuk mencari maklumat berkenaan masalah gout ini.

Maklumlah bila umur dah meningkat, masalah paling awal yang dapat dirasakan semuanya berkisar pada tempat-tempat yang ada sendi.

Perkara paling awal sekali yang membuatkan saya mula mencari maklumat pasal gout adalah apabila terjumpanya ubat ajaib Rhizoplus - Penawar Gout, Resdung & Migrain Paling Mujarab.

Masa muda dulu, tak pernah kenal apa itu tak larat naik tangga, apa itu letih dan apa itu rasa lenguh. Kalau adapun biasanya disebabkan aktiviti lasak di waktu petang seperti main bola atau panjat bukit turun bukit.

Mula cari penawar gout yang mujarab

Kadang-kadang ada rasa sakit-sakit pada sendi kaki. Kadang-kadang ada juga rasa sakit dan ngilu pada sendiri siku. Bila jadi macam tu mula tertanya-tanya apakah aku ni nak kena gout?

Nak pergi periksa kat doktor maklum sajalah, memang malas. Tambahan pula bila takut jika doktor berikan maklumat sahih ada kena gout. Jadi buat tak tahu mungkin lebih baik.

Walau macam manapun perlu mula cari mana satu penawar gout yang mujarab. Manalah tahu jika benar-benar ada terkena masalah yang menyiksakan itu.


Beberapa fakta menarik tentang gout

Dalam mencari sedikit maklumat berkenaan gout dan apakah penawar gout yang mujarab, terjumpa pula beberapa maklumat menarik yang mungkin anda berminat nak tahu berkenaan gout ini. 

Jom kita semak beberapa fakta tentang masalah gout di bawah:

  1. Orang lelaki lebih kerap kena gout berbanding wanita dalam nisbah 9:1
  2. Biasanya gout adalah penyakit yang diturunkan dari keturunan.
  3. Puncanya adalah ketidak upayaan badan memproses dan menguruskan acid urik yang ada daripada makanan yang diambil. Ketidak upayaan ini datang dari faktor keturunan.
  4. Orang lelaki akan mula terkena gout seawal peringkat akil baligh.
  5. Orang perempuan baisanya jika kena gout cuma berlaku selepas menopouse
  6. Orang yang kena gout akan dilanda beberapa masalh lain pula seperti, gemuk berlebihan, kencing manis, darah tinggi, masalah buah pinggang dan lain-lain lagi seumpamanya.
  7. Ada orang yang kandungan acid uriknya tinggi cuma dalam darah tetapi tidak berkumpul menjadi kristal pada sambungan sendi
  8. Bagi yang lain pula acid urik menjadi kristal berkumpul pada sendi dan menyebabkan kesakitan yang amat sangat dan boleh merosakkan sendi.
  9. Biasanya gout sering berlaku pada jari kaki. Selain itu gout juga berlaku pada kawasan seperti buku lali, kepala lutut, pergelangan tangan, jari tangan dan juga bahu.
  10. Orang yang terkena gout mesti pastikan agar makanan dan ubat yang boleh meningkatkan level acid urik dalam darah dielakkan. Antara ubat yang meningkatkan tahap acid urik adalah seperti, thiazide diuretics, cyclosporine, nicotinic acid, levodopa dan aspirin
  11. Selain daripada mengawal pemakanan, mengekalkan berat badan agar tidak naik gemuk mampu mengurangkan kesan dan serangan gout. Oleh itu bersenamlah secukupnya dan kawal pengambilan makanan dan jumlah kalori yang masuk ke dalam perut.
  12. Maklumat lengkap tentang gout jika anda mahu tahu lebih terperinci dalam bahasa inggeris boleh dapatkan di sini dan boleh juga baca maklumat dalam bahasa Malaysia dari sini

Pengidap Gout perlu elak makanan ini

Jika anda terkena masalah gout, pastikan jangan makan makanan-makanan yang saya sebut di bawah ini:
  • Daging terutamanya semua bahagian organ dalam seperti limpa, hati, jantung dan lain-lain seumpamanya
  • Segala siput dari laut
  • Elakkan segala minuman beralkohol
  • Elakkan juga segala minuman tin yang mengandungi gula fruktos dari sirap jagung

Anda cari penawar gout mujarab?

Kalau boleh biralah kita semua tak kena gout. Tai kalau nak kena juga nak buat macam mana. Perlulah berusaha untuk cari jalan peyelesaian.

Jika anda menghadapai masalah gout sekarang dan sedang menacari penawar gout yang mujarab, bolehlah mencuba Rhizoplus - Penawar Gout, Resdung & Migrain Paling Mujarab

Sumber gambar

7 comments:
Write comments
  1. Penawar Gout yg murah dan berkesan?

    Minum jus ulam raja, ulam raja blend dgn sedikit air. Ini testimoni dua orang rakan yg menderita Gout.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih berkongsi...yang terkena gout boleh cuba petua ini pulak...

      Delete
    2. minum Cincau juga dapat turun kan kadar Asid Urik...
      elakkan makan kacang

      Delete
  2. asama gout sepertinya sudah menjadi maslah bagi banyak lelaki yang sudah berumur, bijaklah dalam menjaga pola makan dan pola hidup yang sehat termasuk memilih penawar yang mujarab..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gaya hidup sihat mampu mencegah apa saja penyakit..

      Delete
  3. Bosan tiada sales dalam program affiliate pay per sale (PPS) yang anda sertai? KINI, komisyen anda dibayar hanya memerlukan KLIK sahaja!

    http://iklansticky.com/hop.php?ref=ffila89

    ReplyDelete
  4. Garam gout (kristal urik asid), jika mendap di sendi, jadi gout, jika mendap di buah pinggang, jadi batu karang. Kurangkan risiko kejadiannya dgn minum bnyk air, jgn tunggu haus, dan jgn malas gi kencing.

    ReplyDelete

Hey, we've just launched a new tips for small business blog. You'll like it - hidupringkas.com
Join Our Newsletter