Jas-du-it

Jasduit - Just do it !

Monday, November 18, 2013

10 portal berita terbaik di Malaysia

  Mohd Shubhi       Monday, November 18, 2013
portal berita terbaik di Malaysia
Berikut saya senaraikan 10 portal berita terbaik di Malaysia berdasarkan ranking Alexa semasa:

1. Malaysiakini.com - a subscription-based website, offers news and views that matter in Malaysia. Updated daily, the site has won several awards for its quality reporting. In English, Bahasa Malaysia, Chinese and Tamil.

2. Sinarharian.com.my - Akhbar SINAR HARIAN adalah suara sebenar anda juga merupakan wakil anda untuk menyampaikan apa sahaja permasalahan dan rungutan. Skuad Cakna adalah kumpulan wartwan yang dinamik dan sentiasa bergerak di kawasan anda. Mereka boleh dihubungi atau ditemui pada bila-bila masa dan sedia mendengar permasalahan yang ingin anda sampaikan. Skuad Cakna Akhbar Sinar Harian dilengkapi dengan kemudahan komunikasi yang canggih serta kenderaan khas Skuad Cakna yang akan sentiasa bergerak di kawasan anda. Semuanya untuk memastikan kami adalah saluran utama anda menyuarakan segalanya walau di mana anda berada. Andalah tumpuan kami kerana Suara Anda... Berita Kami.

3. Thestar.com.my - Breaking news and views from Malaysia's top English language news source

4. Utusan.com.my - The Malaysian top news provider in Bahasa Melayu, contain 30% exclusive online content and 70% content from its national daily newspaper Utusan Malaysia.

5. Hmetro.com.my - Halaman online surat khabar Harian Metro.

6. Themalaysianinsider.com - The Malaysian Insider (TMI) covers issues of the day, politics, business, lifestyle & sports. Since its inception, it has garnered a strong & eclectic readership.

7. Bharian.com.my - Halaman online akhbar Berita Harian Malaysia.

8. Kosmo.com.my - Halaman online surat khabar KOSMO berkaitan isu semasa dan masyarakat.

9. Mstar.com.my - Portal online yang menyajikan pelbagai informasi tentang politik, hiburan, rencana, sukan dan sebagainya.

10. Mynewshub.my - Komuniti Berita Online Terhangat di Malaysia. Malaysia Hottest News Portal. Just Sit, Relax and Enjoy!

Begitulah senarai 10 portal berita terbaik yang ada di Malaysia. Senarai selepas itu adalah portal berita sinchew.com.my diikuti dengan freemalaysiatoday.com dan akhir sekali Harakahdaily.net

Malaysiakini masih mengungguli senarai terbaik portal berita di negara kita walaupun edisi bahasa inggerisnya adalah portal berita berbayar. Tidak seperti kesemua portal berita lain yang akses untuk mendapatkan mklumat di sana semuanya percuma.

Cuma yang membezakan antara malaysiakini dengan portal berita lain adalah edisi bercetak. Malaysia kini tidak mempunyai edisi berita bercetak seperti mana yang ada pada akhbar-akbar utama negara kita kecuali portal berita  Themalaysianinsider sahaja yang tidak ada berita bercetak.

Blog persendirian juga beri saingan pada portal berita

Apa yang menarik adalah wujudnya portal maklumat persendirian seperti paultan.org dan juga beautifulnara.com yang merupakan blog paling paling tinggi rankingnya di Malaysia. Keduduklan mereka mengatasi kedudukan Kosmo dalam senarai di atas.

Paultan.org adalah blog yang memaparkan maklumat kenderaan seperti mana penerangan ringkas ini...
Malaysia's number one motoring website covering the Malaysian and world automotive industry. Includes cars, bikes, trucks, motoring tips, test drives, and reviews.

Beautifulnara.com pula adalah blog gossip kehidupan artis yang memang mendapat tempat di hati majoriti rakyat Malaysia yang seperti dirasuk makhluk halus apabila merasakan pembacaan cerita sensasi segala artis di dalam blog senegitu dapat memberikan mereka ketenangan dalam kehidupan.

Apa sahaja makulmat berkenaan artis seperti mereka turun makan di kedai mamak, beratur bayar bil, baju koyak kena besi pagar, kucing artis bertemu kekasih baru, artis terbuka butang baju, bra artis nipis nampak macam tak pakai bra dan gambar neelofa sedang tidur meniarap semuanya boleh membuatkan rakyat Malaysia histeria keriangan!!!.
sumber gambar
logoblog

Terima Kasih kerana membaca, 10 portal berita terbaik di Malaysia

Previous
« Prev Post

5 comments:

  1. malaysiakini tu selalu la gua masuk nka cari maklumat terkini...sinar jarang2 la sebab dah baca paper dekat ofis

    ReplyDelete
  2. beberapa portal je yang dijenguk tiap hari
    1 dan 2 tu memang dah jadi kemestian

    ReplyDelete
  3. Blog Beautiful Nara bijak mengambil kesempatan dari perangai suka sibuk tentang hal artis masyarakat Melayu Malaysia. Rasanya, blog yang ditulis secara serius memang susah nak kejar ranking sama macam blog-blog tentang artis kat Malaysia ni.

    ReplyDelete
  4. bukan senang nak beat akhbar punya site. hoho..

    ReplyDelete

Segala komen pembaca amat dihargai, tapi mohon komen dengan berhemah ya ! Terima Kasih !