Jas-du-it

Jasduit - Just do it !

Thursday, January 11, 2018

Apa yang anda perlu tahu pasal perkahwinan bahagia berdasarkan kajian

  Mohd Shubhi       Thursday, January 11, 2018



Anda dah kahwin ke belum?

Baru kahwin atau dah lama kahwin?

Apa macam? seronok tak kahwin? adakah anda rasa bahagia dengan kehidupan perkahwinan anda sekarang? Atau rasa terseksa merana dan menyesal berkahwing dengan pasangan yang anda ada sekarang?

Semua jawapan di atas anda saja yang dapat menjawabnya berdasarkan kedudukan sekarang.

Bagi yang sedang hangat bercinta, tentu rasa tersangat tak sabar untuk segera berkahwin. Yakin bahawa hidup mereka akan lebih bahagia setelah berkahwin. Boleh duduk sekali, tidur sekali, makan sekali dan sentiasa bersama berdua-duaan.

Selepas berkahwin, dah lama sikit, mula rasa bermacam-macam kejutan. Baik yang lelaki mahupun yang wanita, terkejut beruk apabila topeng wajah sebenar dibuka sedikit demi sedikit. Mula terkedu dan terfikir mana realiti mana fantasi.

Kalau masih sempat berfikit dan mula belajar membezakan antara realiti dan fantasi, insyaallah akan selamat. Tapi kalau masih tak sedar diri dalam dunia realiti, masih dibuai dunia fantasi, akan bermula satu episod pahit dunia perkahwinan.

Bahagia dan perkahwinan

Cuba lihat infografik yang dipapatkan kat bawah ini berkenaan dunia perkahwinan dan hubungannya dengan kebahagiaan. Amat menarik dan mampu memberikan sedikit gambaran kehidupan. Sekurang-kurangnya boleh tanya diri sendiri dan bandingkan kedudukan perkahwinan masing-masing sekarang.




logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Apa yang anda perlu tahu pasal perkahwinan bahagia berdasarkan kajian

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment

Segala komen pembaca amat dihargai, tapi mohon komen dengan berhemah ya ! Terima Kasih !