Jas-du-it

Jasduit - Just do it !

Monday, October 14, 2013

5 cara tambah pendapatan atasi minyak naik!

  Mohd Shubhi       Monday, October 14, 2013
Jom tambah pendapatan daaa!!
Jika kita nak cari satu formula mudah untuk keluarkan diri daripada masalah kewangan, hanya ada dua cara sahaja yang perlu dilakukan:
#1. Tambahkan pendapatan agar ianya melebihi jumlah yang kita perlukan untuk berbalanja menjalani kehidupan.
#2. Kurangkan keperluan dalam kehidupan agar jumlah pendapatan yang kita dapat melebihi jumlah perbelanjaan untuk memenuhi keperluan tersebut.
Cuba tengok cara yang disebutkan di atas, mudah bukan? jadi kenapa nak pening-peningkan kepala. Kalau tak boleh buat cara pertama, buatlah cara kedua. Takkan itupun susah sangat?.

Bagi yang mencari-cari idea bagaimana boleh ditambah pendapatan agar ianya melebihi jumlah yang diperlukan sekarang, anda boleh pertimbangkan beberapa perkara di bawah:

kerja dari rumah
#1. Buat perniagaan part time - Ada berbagai produk yang boleh diniagakan. Tak semestinya anda kena buat produk sendiri. jadi ajen atau jual produk MLM boleh tambah pendapatan jika kena gayanya. Anda boleh pasarkan produk dalam JomNiaga dan mereka akan bantu anda pasarkannya dengan baik sekali.
#2. Buat blog dan sertai JomNiaga - Jika anda tahu menulis dan banyak idea, lebih baik buat blog daripada bergebang di kedai kopi menjadi penglipur lara. Dari blog yang menarik anda bolej jana duit daripada program affiliate yang banyak di internet. Contoh mudah adalah dengan daftar pada JomNiaga sebagai ajen affiliate. Semuanya percuma sahaja.
#3. Cari kerja kosong online - Ada banyak majikan yang mencari pekerja part time bagi menyelesaikan tugasan mudah mereka. Anda boleh daftarkan diri di Jobdirumah.com dan mula menerima tawaran kerja untuk disiapkan setiap pagi.
#4. Mengajar kemahiran yang ada - Jika anda mahir Silat Pulut umpamanya, buka gelangang di Taman Perumahan dan mula iklan pengambilan pelajar. Ajar mereka bersilat pulut malam-malam lepas insya dan ambil kontrak silat di kenduri kahwin.
#5. Kumpul scrap - ini dah ramai sangat orang luar terutamanya dari Bangladesh yang buat. Purata mereka boleh dapat sebulan dengan kumpul dan jual scrap adalah dalam RM1,500 sebulan. Kenapa kita tak boleh buat perkara yang sama. bukankah kutip sampah kasi bersih tu amalan mulia?
Itulah senarai 5 perkara yang boleh dibuat untuk tambah pendapatan. Pilih mana-mana yang anda suka. Memang semuanya ambil sedikit masa sebelum menjadi mudah dan lancar wang masuk. mana ada perkara mudah dalam duinia ini.

Yang pentingnya anda perlu mulakan dengan sesuatu. Bergerak untuk belajar dan perbaiki dari kesilapan. lama-lama semuanya menjadi mudah. kalau anda belum mendaftar di Jobdirumah.com, segeralah buat sekarang. Bila ada kerja kosong, ambil dan kalau dapat sehari RM50 pun siapa nak bagi percuma...?

Jom tambah pendapatan!!!
logoblog

Terima Kasih kerana membaca, 5 cara tambah pendapatan atasi minyak naik!

Previous
« Prev Post

7 comments:

  1. no 5 tu betul ke bro...tak pernah dgr plak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan semua ler...ini hasil daripada temuramah sendiri dengan beberapa pekerja Bangladesh yang dok kerja jadi kontraktor pembersihan di MBSA.

      Delete
  2. ada link broken tu. kasi semak balik.

    ReplyDelete
  3. bab kemahiran tu memang seronok..kat mana-mana pun ada kemahiran boleh buat duit kan bro..tapi bergantung pada keadaan dan suasana lah...

    ReplyDelete
  4. hu3..masa2 budak2 dulu aku suka kutip tin minum..sambil2 jalan kaaki pergi main bola jer

    ReplyDelete
  5. saya dah join jomniaga... best.... try la

    ReplyDelete

Segala komen pembaca amat dihargai, tapi mohon komen dengan berhemah ya ! Terima Kasih !