Jas duit

Jasduit - Just do it !

Thursday, August 4, 2011

Chong Kok Kopitiam - Klang

  Mat Bihi       Thursday, August 4, 2011
Kalau anda pergi ke bandar Klang pada waktu pagi dan belum bersarapan anda boleh cuba bersarapan di Chong Kok Kopitiam. Dari namanya sudah tentu kebanyakan orang Melayu tak akan masuk ke dalam kedai tersebut, tapi elok pergi jengok dulu lebih dekat dan masuk ke dalamnya.

Anda akan terkejut kerana dalam kedai kopi itu penuh dengan kerusi meja dari depan sampai ke belakang kedai dan dipenuhi oleh orang ramai dari pelbagai bangsa. Masa saya pergi baru-baru ini, ada Melayu, Cina, India, dan Benggali.

Di depan pintu masuk kedai ada stall nasi lemak kukus dan kuih muih dan semuanya orang Melayu yang jual. Pergi masuk bahagian buat air pula ada tempat menyediakan minuman, tempat menyediakan roti bakar dengan berbagai jenis roti dan juga tempat menyediakan telur separuh masak, telur pula adalah telur ayam kampung dan semua yang menyediakannya orang melayu.



Setelah duduk dan order makan, selesai makan pergi ke kaunter anda boleh bayar dan yang ambil duit adalah nyonya cina.

Walau apapun suasana kat situ sungguh eksotik, malangnya saya tak sempat rakamkan banyak gambar kerana terlalu ramai orang dan sibuk makan dan minum. Saya berazam akan ke sana lagi di suatu pagi yang lain untuk rakam lebih banyak gambar yang menarik, insyallah.
logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Chong Kok Kopitiam - Klang

Previous
« Prev Post

No comments:

Post a Comment