Jas duit

Jasduit - Just do it !

Tuesday, July 4, 2017

Ubat stroke hanya dengan wuduk - Petua dari Pakar Motivasi Fadzilah Kamsah

  Mat Bihi       Tuesday, July 4, 2017
Banyak kali juga saya terima petua untuk ubati masalah stroke dengan hanya berwuduk ini. Kononnya petua ubat stroke ini datangnya dari Pakar Motivasi tersohor tanah air, Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah.

Disebabkan orang hantar banyak kali sangat dalam berbagai group whatsapp, maka terpaksalah periksa kebenarannya. Perkara yang anda dapat lebih dari sekali dalam group whatsapp atau media sosial lain yang berbeza bermaksud maklumat itu dah masuk kategori viral. Ertinya dah ramai orang yang menerimanya.

Prinsip utama saya setiap kali menerima apa saja maklumat melalui media sosial adalah untuk tidak percaya kepada maklumat tersebut. Sehinggalah dibuat kajian, pencarian dan ada pembuktian yang sahih baru boleh pertimbangkan untuk percaya. Kalau tak ada semua itu, mesej hanya perlu diabaikan dan sesekali tidak diperpanjangkan kepada orang lain pula.

Betulkah petua dari Fadzilah Kamsah

Persoalan pertama yang saya tanya bila dapat mesej berkenaan petua hentikan stroke itu adalah, betul ka petua hebat ini datangnya dari Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah?

Mudah sangat nak selesaikan masalah stroke walaupun stroke yang dah sampai tahap gaban, hanya dengan sedut air masuk dalam hidung. Kenapa petua mudah yang amat mujarab itu tidak disebarkan kepada semua manusia lain diutara barat selatan dan timur ?

Kenapa para pakar perubatan tidak mengambil teknik berubat itu dan siarkannya ke dalam journal perubatan mereka supaya ianya dijadikan prosedur berubat yang mujarab oleh semua hospital. Ia tidak makan apa-apa kos yang besar, hanya perlu ada air mutlak, atau air paip yang suci lagi menyucikan.

Semua itu muncul dalam kepala otak saya... takkan Dr. Fadzilah Kamsah tak tanya kesemua soalan logik sebegitu?

Maka sebab itulah saya sangsai samada benar-benar dia yang sebarkan ilmu hebat petua selesaikan maslaah stroke hanya dengan ambil wuduk.

Memang datang dari Fadzilah Kamsah

Bila saya google ayat petua stroke hanya dengan wuduk, keluarlah segala sumber yang menceritakan perkara yang sama kat atas skrin komputer. Paling awal sekali adalah paparan daripada Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah di page Facebook beliau.

Wah ! memang sah petua hebat itu bersumberkan dari Dato' Dr. Haji Mohd Fadzilah Kamsah !
Jom kita baca apa yang beliau kongsikan kat paparan Fb tersebut:

*STOP STROKE* ( *Hanya dengan wudhu*)
STROKE hampir pasti tiada ubatnya..Seseorang yg hebat dan dihormati, bila stroke hilanglah wibawanya, lebih malang istri anak2 pon tak sanggup menjaganya.😭😭😭

KISAH BENAR
Seorang jutawan SAUDI-keturunan Yaman terkena stroke, dimana Dokter Saudi pun angkat tangan. Akhirnya pergi berubat di Swiszerland Setelah diperiksa, dokter berkata sambil tertawa kecil:

"Anda kan orang Arab tentu beragama Islam, ubatnya ada didalam Kitab Suci Anda."

Terkejut pak arab tu diam , malu dan tercengang

Katanya lagi...... *"HIRUPLAH AIR DIHIDUNG SETIAP BERWUDHU' SAMPAI TERASA DI UBUN-UBUN"*😪😪😪

Masyaa Allah !!!

Sunnat Wuddu' rupanyaaaaa...

Pak Arab tu pon amallah Pendek cerita, tanpa ubat dgn izinNya beliau sembuh spt seblomnya. Kemudian disebarkanlah kejadian yg telah dialaminya.

Dia berkata: "Jangan lupa hisap air dgn hidung3x ketika berwudlu'.

Dimana masih ramai kita memperlecehkan sunnah Rosulullah saw yg *hebat penuh rahsia* ini cuma manusia tidak tahu atau tahu tp buat tak tahu...

*STOP ⛔⛔⛔ STROKE SEKARANG*

Sebarkan... moga anda beroleh pahala amal ibadah insyA. (Tambahan.. masukkan air ke hidung juga boleh mencegah resdung)

Sedut air masuk hidung ubat stroke

Begitulah cerita yang disampaikan dari page Fadzilah Kamsah. Seperti cerita seribu satu malam yang lain-lain juga dalam memberikan kisah-kisah ajaib yang dialami oleh para insan yang terpilih.

Siapakah agaknya Tok Arab Saudi keturunan Yaman yang dimaksudkan itu. Apa namanya dan kenapa nak dirahsiakan pulak. Jika diberikan namanya, lebih mudah untuk manusia lain buat semakan dan rujukan untuk pencerahan info.

Siapa pulak Doktor dari Switzerland yang tertawa kecil yang maklumkan pada Tok Arab itu bahawa ubatnya ada dalam kitab suci orang beragama Islam.

Kitab suci yang doktor tertawa kecil itu maksudkan sudah tentu adalah Hadith, sebab kitab suci sebenar orang Islam hanyalah Al-Quran dan dalam Al-Quran tak ada suruhan sedut air masuk ke dalam lubang hidung itu.

Dikatakan juga ramai yang perlecehkan sunnah Rasul. Atas dasar apa pulak dia kata begitu. Adakah atas alasan tak sedut air masuk lubang hidung maka seseorang itu telah perlecehkan sunnah rasul ?

Dan soalan paling akhir yang saya tertanya-tanya. Tak ada kah seorang doktorpun kat UKM, kat UM, kat USM atau lain-lain lagi yang tergerak nak buat kajian untuk kembangkan lagi teknik perubatan masalah stroke ini.

Kenapa tak ambil peluang ini demi kesejahteraan rakyat Malaysia yang amat ramai kena stroke ni?. Kembangkanlah lagi cara dan tekniknya dan berikan penjelasan secara saintifik dan penjelasan akademik akan fungsi sedutan air ke lubang hidung untuk legakan masalah stroke.

Tak mahu dapat hadiah Nobel ke !

logoblog

Terima Kasih kerana membaca, Ubat stroke hanya dengan wuduk - Petua dari Pakar Motivasi Fadzilah Kamsah

Previous
« Prev Post

4 comments:

  1. 1."Anda kan orang Arab tentu beragama Islam, ubatnya ada didalam Kitab Suci Anda."

    surah al-maedah verse 6; O you who believe, when you rise up for prayer, wash your faces, and your hands up to the elbows, and wipe your heads, and (wash) your feet up to the ankles.

    tak disebut pun sumbat ayat dlm lubang hidung.

    2. dia ni doc perubatan ka apa?

    3. bagi stat la, berapa % yg pulih melalui terapi ni.

    ReplyDelete
  2. Geng kassim ahmad ke korang ni...kita ada quran kita ada hadis...baca la hadis bab masuk air dlm hidung...samada boleh sembut stroke wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. geng pak kassim atau tak geng bukan topik komen diatas. jgn terkeluaq landasan kalau nak buat hujah.
      2. baca hadis? yes, aku ada baca dua hadis seperti berikut;
      a. It is mentioned in the lengthy story about Sa’d ibn Hishaam ibn ‘Aamir, when he came to Madeenah and went to ‘Aa’ishah (may Allaah be pleased with her) and asked her about some matters. He said: I said: O Mother of the believers, tell me about the character of the Messenger of Allaah (S). She said: Do you not read the Qur’aan? I said: Of course. She said: The character of the Prophet of Allaah (S) was the Qur’aan. I wanted to get up and not ask about anything else until I died… Narrated by Muslim (746).
      b. narrated by ali bin abi tholib; the prophet (saw) said; "no doubt, there will be ahadith coming after me claiming that i have said things, you must test it with the quran & if it is in accordance with the quran, accept it, but if not, then reject it".

      to me, this is the best criteria to authenticate any hadith or sunnah. sanad or isnad, all are taik lembu jantan.

      Delete